Dikuasakan oleh Blogger.

GAMBAR NORA DANISH MAIN BUIH DAN BASUH KERETA BERSAMA ANAKNYA



Gambar Nora Danish Main Buih Dan Basuh Kereta Bersama Anaknya






GAMBAR NORA DANISH MAIN BUIH DAN BASUH KERETA BERSAMA ANAKNYA




Nora Danish baru-baru ini memuat naik gambar dia dan anaknya membasuh kereta dalam Facebooknya.
Walaupun ia cuma aktiviti biasa, Nora mungkin merasakan ia adalah antara aktiviti terbaik untuk meluangkan masa bersama anak tercintanya, maklumlah dia sendiri semakin sibuk mendapat undangan berlakon sejak akhir-akhir ini.
Jadi mungkin aktiviti sebegini salah satu cara untuk dia merapatkan lagi hubungan mereka anak beranak.
Masing-masing ada ‘style’ tersendiri untuk bersama insan yang tersayang…anda pula bagaimana?


Gempar!!! Pelajar Ditahan Polis Selepas Rakaman Video Terlampau Bersama Teman Wanita Tersebar!!!





SINGAPURA: Seorang pelajar berusia 15 tahun dihadapkan ke mahkamah kerana merakam dirinya sendiri mengadakan hubungan seks dengan rakan sekolah berusia 13 tahun dan memuat naik klip itu di internet.

Remaja dan pasangannya tidak dinamakan. 

Mahkamah diberitahu, remaja itu, kini berusia 17 tahun, bertemu pelajar perempuan itu ketika aktiviti sofbal pada Januari 2009.

Mereka kemudian mengadakan hubungan seks tiga bulan selepas itu dan pada Februari 2010, dia memujuk remaja perempuan itu mengadakan hubungan seks oral.

Remaja lelaki itu meminta mengadakan hubungan seks oral beberapa kali dan merekod satu sesi tanpa pengetahuan remaja perempuan itu dan menyimpan klip itu dalam fail bertanda “B****”.

Remaja itu kemudian memuat naik klip itu di internet dengan tajuk “Singapore teen b****”. Dia turut mendedahkan nama dan nombor telefon pelajar perempuan itu pada klip video itu.

Pada Julai 2010, dia mengugut memuat naik video di internet sekiranya pelajar perempuan itu enggan melakukan seks oral terhadapnya. Tanpa mengetahui yang video itu telah dimuat naik, pelajar perempuan itu bersetuju melakukan seks oral.

Keadaan bertambah buruk apabila remaja perempuan itu mula menerima panggilan telefon meminta dia melakukan seks oral daripada orang tidak dikenali.

Pelajar perempuan itu bersemuka dengan teman lelakinya tetapi dia menafikan memuat naik video itu. Mereka memutuskan hubungan tetapi bertemu kembali pada Disember 2010 di mana pelajar lelaki itu memujuknya melakukan hubungan seks sekali lagi.

Mangsa kemudian memberitahu gurunya dan laporan polis dibuat.

Remaja lelaki itu mengaku bersalah atas 21 tuduhan kerana mengadakan hubungan seks dengan gadis di bawah umur, menghina kehormatannya, mengugut dan menyimpan klip video serta mencuri tiga buah basikal. - Straits Times

Video Panas Lana Nordin Dan Teman Lelaki Pula Tersebar... Tonton Di Sini






Jika beberapa hari lalu anda telah menatap gambar-gambar Lana Nordin dan kekasih Mat Sallehnya, kini kami pertontonkan pula video eksklusif mereka berdua. Bagi yang masih belum tahu, al-kisah bermula apabila Lana Nordin dan kekasih Mat Sallehnya yang bernama Pavel Micahalec berketurunan Czech bercerita mengenai pertemuan, cinta dan perkahwinan. 

Namun persoalannya, mampukah Pamela Anderson Malaysia itu mengecap bahagia meskipun pernah gagal dalam bercinta? Paling menarik, apakah Pavel jatuh hati kerana populariti Lana yang gemar beraksi panas? 

Jom tonton..! 





Pengakuan Bekas Pelakon Cerita panas : Aksinya Amat Menyakitkan



Pada peminat cerita lucah, tak kisahlah lelaki ke perempuan. Anda mungkin ingat segalanya hanya seronok semata-mata, namun disebalik tabir pembikinan filem tak bertamadun ini, terdapat fakta ngeri untuk tatapan ramai.

Posting ini hanyalah tatapan untuk kesedaran semua. Semoga kita ambil yang baik-baik saja sebagai teladan. Ikuti rakaman temuramahnya di dibawah
http://kedahkekl.blogspot.com/2012/09/hot-18sx-ngeri-disebalik-tabir.html

Tabung Perdana Menteri, Datuk Najib Razak Ada RM125 Bilion? Mungkin Ada BR1M 3.0 RM1000 Pula?




BR1M 3.0 Online Tabung Perdana Menteri, Datuk Najib Razak Ada RM125 Bilion? Mungkin Ada BR1M 3.0 RM1000 Pula?
Tarikh akhir pendaftaran Bantuan Rakyat 1Malaysia (BRIM 2.0) yang sepatutnya berakhir 31 Disember telah pun dilanjutkan sehingga 15 Januari 2013 ini (KLIK SINI). Belum selesai pemberian BR1M 2.0 sebanyak RM500 untuk yang berkeluarga manakala RM250 untuk orang bujang, sudah kedengaran pula yang kerajaan berbesar hati untuk memberikan BR1M 3.0, 4.0. 5.0 yang lebih besar daripada apa yang anda nikmati sekarang. Hebat kekuatan rakyat sekarang……
SLIM RIVER – Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, kerajaan bercadang menaikkan jumlah RM500 kepada RM1,000 di bawah Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) kepada setiap rakyat yang berkelayakan.
Menurutnya, pemberian tersebut adalah untuk menjamin supaya golongan berpendapatan rendah tidak rasa tertekan akibat kenaikan harga barang.
“Sekiranya Barisan Nasional (BN) menang dalam pilihan raya umum (PRU) akan datang dan kutipan hasil cukai negara memberangsangkan, kerajaan akan memberi bantuan melalui BRIM2.0, BRIM3.0, BRIM4.0, BRIM5.0 dan seterusnya,” katanya Turut hadir, Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir dan barisan kepimpinan parti BN negeri.
Selain menaikkan jumlah pemberian, katanya, kerajaan juga akan mempertimbangkan pemberian BR1M ini diteruskan untuk jangka panjang mengikut kemampuan pendapatan negara.
Di bawah BR1M 2.0 kali ini sahaja, ia melibatkan perbelanjaan sebanyak RM2.6 bilion. Andaikata pemberikan RM1,000 berapa pula “pelaburan kerajaan Malaysia” yang harus dibelanjakan untuk tujuan pemberian skim BR1M 3.0 pula? Mesti banyak dana kerajaan yang akan digunakan?
Walaubagaimanapun, anda semua tidak perlu risau risau. Tabung Datuk Seri Najib cukup besar ketika ini, iaitu sejumlah RM125 bilion baru mausk. Duit ini yang mungkin akan digunakan dalam pemberikan BR1M 3.0 andaikata kerajaan Malaysia mampu menegkalkan kuasa selepas Pilihanraya Umum ke 13 kelak.
BR1M 3.0 RM1000 Tabung Perdana Menteri, Datuk Najib Razak Ada RM125 Bilion? Mungkin Ada BR1M 3.0 RM1000 Pula?
Sumber : Sinar Harian Online
Duit RM125 bilion datang daripada mana? Pungutan cukai yang mana Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) berjaya mencatatkan kutipan cukai RM124.69 bilion iaitu jumlah tertinggi pernah dicatatkan dalam sejarah percukaian negara, peningkatan sebanyak 13.76 peratus berbanding RM109.61 bilion yang dikutip tahun 2011.
Itu semua duit anda, anda semua di sini. Walaubagaimanapun, jika anda mahukan duit BR1M RM1000, kenalah undi Barisan Nasional. Apa kata anda pula?

CINTAKAN ALLAH



RENUNGAN...


JANGAN BUKA KEAIBAN ORANG LAIN & JANGAN DEDAHKAN AIB SENDIRI!
Salah satu cara manusia mendedahkan aib orang adalah dengan mengumpat. Mengumpat bermaksud mencela, atau memburuk-burukkan orang lain ataupun memberitahu kesalahan dan aib orang lain di belakangnya. Selalunya perkara ini dihubungkaitkan dengan kaum wanita, yang mana mungkin disebabkan perangai kaum wanita yang gemar atau suka bercakap atau berbual-bual. Walaupun begitu kaum lelaki juga sering terlibat dalam perkara ini.

Ada sesetengah orang beranggapan bahawa tidak dikatakan mengumpat, sekiranya apa yang dikatakan itu memang benar. Hal ini sebenarnya tidak tepat sebagaimana sabda Rasulullah saw bermaksud:

Daripada Abu Hurairah berkata: “Katakan wahai Rasulullah apakah mengumpat itu?” Baginda bersabda: “(Mengumpat) adalah kamu menyebutkan tentang saudaramu sesuatu yang dibenci”. Dia bertanya: “Beritahukanlah kalau pada dirinya terdapat apa yang aku katakan, maka kamu telah mengumpatnya dan kalau pada dirinya tidak terdapat apa yang kamu katakan, maka kamu telah membohonginya dengan dusta yang besar.”

Tabiat atau penyakit mengumpat ini perlu dihindarkan kerana orang yang mengumpat itu terdedah kepada kemurkaan dan seksa Allah.

Larangan perbuatan ini amat jelas sebagaiman firman Allah:“Janganlah setengah kamu mengumpat setengahnya yang lain...”(Surah al-Hujarât:12)

Sementara balasan atau akibat daripada perbuatan mengumpat ini amat jelas sebagaimana hadis riwayat Abu Daud yang kira-kira bermaksud:

Pada malam aku di Isra’kan, aku melalui suatu kaum yang mencakar-cakar muka dengan kuku-kukunya sendiri, maka aku berkata: “Hai Jibril, siapa mereka ini?” Jawab Jibril: “Mereka ini adalah orang-orang yang suka mengumpat orang banyak dan mereka yang suka menjaga tepi kain orang.”

Menurut riwayat yang lain bahawa mengumpat itu lebih dahsyat daripada melakukan zina, kerana orang yang berzina itu boleh bertaubat, sedangkan orang yang mengumpat, tidak akan diampunkan selama mana dia tidak diampunkan oleh orang yang telah diumpatnya tadi.

Perlu disedari bahawa mengumpat itu boleh menghapuskan kebajikan dan amal salih orang yang mengumpat kerana pahala dan amal salihnya akan diambil dan diberikan kepada orang yang diumpat. Jika habis kebajikannya, maka diambil kejahatan orang yang diumpat itu dan ditanggungkan kejahatan itu ke atasnya dan ditulis di dalam rekodnya.

Jadi seseorang itu hendaklah sentiasa melihat aib diri sendiri dan berusaha membersihkan dan merasa malu mencela orang lain, dikhuatiri dirinya sendiri mempunyai aib seperti orang itu atau mungkin lebih dahsyat lagi.

Hendaklah seseorang itu mencari punca yang membawanya mengumpat, supaya dia dapat membuang penyakit mengumpat itu daripada dirinya, dan wajiblah orang yang mengumpat itu bersegera bertaubat dan hendaklah juga dia bersegera meminta maaf daripada orang yang diumpatnya itu.

Di dalam sebuah hadis sahîh yang bermaksud: “Adalah datang perintah minta halalkan daripada perkara kezaliman yang telah dilakukan ke atas seseorang, sebelum tiba pada hari tiada berguna wang ringgit, emas dan perak, hanya di sana ditukar ganti, kebajikan dan pahala orang zalim itu diambil dan dibayar kepada orang yang kena zalim itu dan kejahatan dan dosa orang yang kena zalim itu dilonggokkan ke atas tengkuk orang zalim itu.”

Oleh itu orang orang Islam digesa meminta maaf dari sekarang. Akan tetapi bagi orang yang tidak dapat dicari atau orang yang sudah meninggal, sayugialah banyak-banyak meminta ampun baginya dan mendoakannya dengan rahmat, keampunan dan belas kesihan daripada Allah Subhanahu wata’ala jua.

Begitu juga jauhi diri daripada bersifat tajassus atau mengintip serta mencari-cari keaiban dan keburukan orang lain yang tersembunyi sebagaimana firman Allah: “Dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang.”(Surah al-Hujarât:12)

Sabda Rasulullah saw yang bermaksud: “Wahai golongan yang beriman dengan lisannya, tetapi tidak beriman dengan hatinya. Janganlah kamu mengumpat kaum Muslimin dan janganlah mengintip keaiban mereka, maka barang siapa yang mengintip keaiban saudaranya, nescaya Allah akan mengintip keaibannya dan siapa yang diintip Allah akan keaibannya maka Allah akan membuka keaibannya walaupun dirahsiakan di lubang kenderaannya.” (Hadis riwayat at-Tirmidzi)

Kita sepatutnya menutup aib sesama Muslim dan berhenti daripada menyebut-nyebut serta menyiarkannya, sebagaimana firman Allah: “Sesungguhnya orang-orang yang suka menghebah (menyiarkan) tuduhan-tuduhan yang buruk dalam kalangan orang-orang yang beriman, mereka akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya di dunia dan di akhirat.” (Surah an-Nûr:19)

Sabda Rasulullah saw lagi yang bermaksud:“Barang siapa menutup aib seseorang Islam, maka Allah akan tutupkan aibnya di dunia dan di akhirat. (Hadis riwayat at-Tirmidzi)

Tidaklah seseorang itu banyak bercakap akan aib orang lain, menyebutkan kesalahan dan mendedahkan aib mereka melainkan orang itu orang munafiq yang terhina.

Jadi adalah wajib bagi setiap Muslim, menutup aib saudaranya dan malah hendaklah menasihatkan secara sulit, lemah lembut dan penuh hikmah kerana bimbang saudaranya itu akan ditimpa celaka dengan sebab perbuatannya itu.

SATURDAY, AUGUST 6, 2011

MENGUMPAT KE??MENGUTUK KE??MENGATA??

hari berganti hari..jam berganti jam...sering kali kita sebagai manusia..kadang2 leka dan alpa dengan pelbagai perkara yg di tegah oleh Allah...mengumpat..mengata..mengutuk...gosip pun masuk sekali...semua ni...MESTI kita akan buat dalam seharian...kenapa agak2 ye orang nak mengutuk dan mengata???tahukan semua perbuatan itu akan buatkan kita dapat DOSA...kira makan daging SAUDARA sendiri..ish2...
dari mengutuk dan mengata jugalah nanti akan meninbulkanFITNAH...yaaa..akan terjadinya fitnah..kenapa??mari sini aku bagi contoh:...kononnya...ada seorang insan yg tak bersalah ni..dituduhnya mencuri..tapi sebenarnya dia tak buat pun..cerita2 buruk macam ni..mudah tersebar...maka terjadilah FITNAH yang orang ni pencuri..padahal..benda tak disiasat terus disebarkan...korang tahu tak...menyebarkan khabar bURUK pun...yg tidak benar ceritanya akan mengundang macam2 spekulasi orang ramai dan menyebabkan perpecahan...
korang tahu tak...DOSA mengumpat ni SANGAT BESAR!korang kena minta maaf dari orang yg diumpat dan dikutuk...baru dapat pengampunan dari-NYA..ISH2...bahaya kan...buatnya orang tu tak nak maafkan...KAN DAH PARAH...korang juga...bagi PAHALA FREE2 je kepada orang yg diumpat tu...sebaliknya korang yg dapat DOSA...dalam hadisRASULULLAH juga ada menyebut
pasal fitnah, mengumpt,mengata ni..
hadis 1: Sabda Rasulullah S.A.W. bermaksud:
Awaslah daripada mengumpat kerana mengumpat itu lebih berdosa daripada zina. Sesungguhnya orang melakukan zina, apabila dia bertaubat, Allah akan menerima taubatnya.
hadis 2:“Dan sesungguhnya orang yang melakukan umpat tidak akan diampunkan dosanya sebelum diampun oleh orang yang diumpat” (Hadis riwayat Ibnu Abib Dunya dan Ibnu Hibbad)
hadis 3:Diriwayatkan oleh Abu Ummah al-Bahili, diakhirat seorang terkejut besar apabila melihat catatan amalan kebaikan yang tidak pernah dilakukannya didunia. Maka, dia berkata kepada Allah “Wahai Tuhan ku, dari manakah datangnya kebaikan yang banyak ini, sedangkan aku tidak pernah melakukannya”.
Maka Allah menjawab :”Semua itu kebaikan (pahala) orang yang mengumpat engkau tanpa engkau ketahui”.
jadi..sama-samalah kita berfikir sejenak...adakah kita ada buat benda2 ni semua..kalau ada..masih tak terlambat lagi kan nak bertaubat...sama2 kita renungkan...

Tips Cinta 2 Cara Mudah Elak Pasangan Curang




Salam hormat kepada pencinta sekalian.. Agak lama juga saya tidak berkongsi tips cinta kepada Anda semua. Segak kebelakangan ini kita banyak digemparkan dengan kisah- kisah pasangan curang.. Apa lebih sedih apabila masalah pasangan curang ni berlaku kepada kita sendiri.. Sedih :(
Apa yang bakal saya kongsikan kepada Anda bukannya tips cinta yang sekadar bacaan kosong tetapi.. Saya akan kongsikan sekali kepada Anda teknik dan strategi yang efektif untuk mengelak pasangan Anda daripada curang…
CARA 1 – Perbaiki Atau Ubah Penampilan Anda
Penampilan sebenarnya antara elemen penting di dalam perhubungan cinta. Ramai pasangan yang memandang remeh penampilan mereka. Sehinggakan wujudnyastatement seperti berikut:
“Tak kisah aku gemuk atau kurus, dia tetap sayangkan aku”
“Ala rupa tak pentingla… Stakat bini/laki aku, dia tak kisah pon..” 
Bahaya! Jika anda mula setuju dengan statement di atas…
Mungkin sekarang Anda merasakan penampilan bukannya isu penting di dalam hubungan Anda. Tetapi ingat.. Penampilan sebenarnya boleh menjejaskan hubungan Anda..
Perkara paling buruk yang boleh terjadi adalah apabila Anda mulai sedar, pasangan Anda mula MENILAI penampilan Anda dengan “Orang Lain”.
Apakah Langkah Yang Perlu Anda Lakukan Untuk Memperbaiki Penampilan?
Langkah 1 – Sedar dan kenali “Kelemahan” penampilan Anda sekarang.
Langkah 2 – Perbaiki kelemahan penampilan Anda.
Langkah 3 – Kekalkan penampilan baru Anda berdasarkan citarasa pasangan Anda.
Langkah yang begitu mudah tetapi memerlukan “Kepercayaan” dan “Kekuatan”Anda untuk melaksanakannya…
CARA 2 – Ubah Serta Perbaiki CARA Anda Berkomunikasi Dengan Pasangan Anda.
“Komunikasi adalah asas perhubungan manusia”… Jadi kalau dah jadi asas kepada perhubungan manusia maksudnya…
Hubungan Cinta Juga Perlukan Komunikasi…
Melakukan komunikasi adalah cara yang mudah.. Tetapi, berkomunikasi dengan cara yang BETUL adalah perkara yang berlainan.
Berikut adalah beberapa contoh Teknik komunikasi yang pernah saya kongsikan di dalam Ebook Seni Selamatkan Cinta.
Berdasarkan kajian seorang pakar psikologi iaitu Robert Cialdini yang terkenal dengan kaedah “6 Key Principles of Persuasion”… Antara elemen komunikasi yang ditekankan beliau adalah..
Meletakkan elemen “because” atau “kerana” di dalam skrip arahan Anda kepada pasangan.. Mari kita lihat contoh:
 ”Sayang… Tolong buatkan abang air kopi sekarang…”
ATAU
“Sayang… Tolong buatkan abang air kopi sekarang… Sebab abang haus la.. Lagi pun kalau abang buat sendiri tak sedap macam yang sayang buat…”
Dua skrip arahan yang membawa maksud yang sama tetapi memberi mesej yangBERBEZA..
Adalah menjadi lumrah otak manusia untuk BENCI kepada sesuatu yang berbentuk arahan kecuali… Arahan yang “diselitkan” dengan elemen SEBAB ataupun KERANA.
Bagaimana Anda Boleh Aplikasikan Teknik Komunikasi Di Atas Di Dalam Hubungan Anda?
Langkah 1 – Kenali situasi di mana pasangan Anda akan mengelak arahan Anda.
Langkah 2 – Sediakan beberapa skrip arahan yang diselitkan eleman sebab dan kerana.
Langkah 3 – Amalkan di dalam hampir setiap arahan Anda kepada pasangan.
Kesan daripada Cara ini… Pasangan Anda akan mula “menyenangi” dan apa yang lebih penting adalah…
“Pasangan Anda mula SUKA dengan cara Anda berkomunikasi sekaligus meningkatkan RASA Sayang kepada Anda…”
Anda boleh melakukan latihan komunikasi ini kepada pasangan dan komen hasilnya di blog saya…
Dua cara yang saya kongsikan di dalam artikel tips cinta saya pada kali ini memang terbukti 100% boleh mengelak pasangan Anda daripada curang kepada Anda…Itu pun jika pasangan Anda 100% benar cintakan Anda…
Nak tahu “Rahsia Bagaimana Ketahui Si Dia Benar- Benar Cintakan Anda?”… Nantikan Artikel saya yang seterusnya :)
p/s: Anda tak perlu habiskan puluhan ribu ringgit untuk mengupah perisik peribadiHANYA kerana ingin mendapat jawapan YA ataupun TIDAK pasangan Anda curang…
Salam Sayang Semua

TIPS MUDAH MENCARI PASANGAN IDAMAN.



Assalamualaikum dan selamat pagi rabu semua,
semenjak dua menjak ini, kehidupan diserikan dengan pelbagai perkara, ada yang mencemaskan, ada yang menggembirakan dan pelbagai lagi, semuanya sudah menjadi lumrah kehidupan, yang menjadikannya indah untuk dilalui, seandainya kita sekadar berada dalam satu keadaan, pasti kita akan berasa bosan, perasaan berubah-ubah ini dipengaruhi banyak faktor, dari kehidupan di rumah, tempat kerja, berada di tempat umum, kekasih, suami isteri, layanan anak dan pelbagai lagi. Kita perlu bijak untuk mengawal perasaan tersebut agar tidak tercetus perkara-perkara yang tidak diingini.

Harini sekadar ingin berkongsi sedikit tips bagaimana untuk mendapatkan pasangan idaman, tips ini adalah daripada pembacaan, perbincangan, pemerhatian dan pengalaman hidup yang pernah aku lalui, seandainya anda rasa ianya bersesuaian dengan diri anda, dipersilakan untuk gunakannya dengan bijak, seandainya tidak bersesuaian, usahlah dipaksa diri untuk melakukannya, ini sekadar perkongsian kepada yang memerlukan.
Seringkali kita membaca, melihat, mendengar komen-komen yang membabitkan pemilihan pasangan idaman, yang lelaki ingin mencari calon isteri yang pandai memasak, manakala yang perempuan pula ingin mencari calon suami yang boleh menjadi imam, dan pelbagai lagi kriteria yang ingin dikecapi oleh pelbagai individu demi mencapai kehidupan impian. Sebenarnya memang tidak mustahil untuk kita capai semua itu, tetapi perlulah dengan cara yang betul, aku akan cuba menerangkan secara ringkas bagaimana kita boleh mencari pasangan idaman tersebut.
Agama
Seperti yang aku sebut sebentar tadi, ramai perempuan yang mencari pasangan yang boleh menjadi imam yang baik , manakala lelaki pula menjadi bakal isteri yang bertudung litup, dan pandai menjaga pergaulan. Seandainya benar kita ingin mencari pasangan yang sedemikian, perkara pertama yang perlu kita lakukan adalah untukmemperbaiki diri sendiri. Sudah dijanjikan kita akan memperolehi pasangan yang setaraf dengan kita, yang baik dengan yang baik, dan sebaliknya. Oleh sebab itu, perkara pertama yang perlu kita lakukan adalah dengan melengkapkan diri kita dengan ilmu dan amalan yang cukup, seandainya anda mengidamkan seorang suami pandai mengaji, bijak menghormati wanita, fasih dalam bidang agama, maka anda sendiri perlu melengkapkan diri anda dengan ilmu tersebut, sama juga dengan lelaki yang menginginkan perempuan yang bertudung litup, pandai menjaga pergaulan dan pertuturan, anda juga perlu melakukan perkara yang sama.
Sekiranya anda belum mencapai tahap apa yang anda inginkan pada pasangan anda, masih ada masa untuk berubah, perbaiki apa yang kurang, tambah pengetahuan, pergi belajar daripada guru-guru yang arif, dan pelbagai lagi. InsyaAllah, impian anda untuk mencari pasangan idaman itu akan tercapai.
Kehidupan
Selain aspek agama, aspek kehidupan juga sering dititik-beratkan, terutamanya bagi golongan lelaki, bakal isteri perlu pandai memasak, pandai melayan suami, pandai segala-galanya. Memang tidak salah untuk kita mencari bakal isteri yang mempunyai semua kemahiran ini, tetapi cuba kita tanya kembali, adakah kita sendiri mempunyai kemahiran tersebut? adakah kita pandai memasak, adakah kita pandai melayan seorang isteri dan segala-galanya tadi? Seandainya jawapan anda adalah Ya, maka tidak perlu risau, kerana seandainya bakal isteri anda tidak pandai memasak, pasti mudah untuk anda mendidik beliau untuk menjadi seorang yang pandai memasak. Segalanya bermula dari diri kita sendiri sebenarnya, walaupun kadangkala sukar untuk kita terima kenyataan ini, tetapi hakikatnya adalah begitu, jangan asyik menuding jari ke orang lain mencari kesalahan, kerana sambil kita menuding, memang kesalahan tersebut semua dilakukan oleh kita juga.
Lain-lain
Perkara terakhir yang paling penting, adalah untuk sanggup menerima kelemahan dan kelebihan pasangan kita. Kehidupan berpasangan adalah untuk saling melengkapi, jika ada kekurangan pada pasangan kita, kita pastikan kita boleh menutup kekurangan itu dengan kelebihan diri kita. Tiada manusia biasa yang sempurna dalam dunia ini, kenapa perlu menghukum sesama sendiri, sedangkan kita sendiri juga tidak sempurna. Apabila kita mulai sedar dan sanggup menerima pasangan kita seadanya, pasti kehidupan kita akan lebih bahagia, tidak timbul soal sebarang kekurangan, kerana antara dua saling melengkapi. Jika kita terlalu mencari kesempurnaan, tanpa memperbaiki diri sendiri, nescaya sampai ke sudah kita tidak akan berpuas hati dengan setiap calon yang kita temui.
Belajarlah untuk menerima, menerima seadanya, dan perbaiki apa yang tidak elok dalam penjalanan kehidupan bersama pasangan anda, dan teruskan apa yang telah sesuai, semoga kehidupan kita lebih cemerlang dan bahagia sentiasa. Pasangan yang boleh menerima kekurangan pasangannya akan lebih mesra kerana banyak perkara yang mereka lakukan bersama agar ianya berjalan lancar, tolak ansur dalam perhubungan adalah sangat penting untuk memastikan semuanya teratur.
Wallahualam.

Gadis penggemar seks rambang punca pergaduhan 20 remaja lelaki



- Feb 14, 2013 02:26:04.
Gambar hiasan
Gambar hiasan
KULIM – Gara-gara sering melakukan hubungan seks dengan ramai lelaki, seorang remaja perempuan berusia 17 tahun dikatakan menjadi punca berlakunya pergaduhan melibatkan lebih 20 remaja lelaki di sebuah taman perumahan, di sini kira-kira jam 1.30 pagi kelmarin.
Ketua Polis Daerah Kulim, Superintendan Ghuzlan Saleh berkata, dalam kejadian itu seorang remaja lelaki cedera di bahagian badan dan muka akibat dibelasah sekumpulan remaja lain.
Menurutnya, mangsa kemudiannya di bawa ke Balai Polis Kulim sebelum dihantar oleh unit MPV ke Hospital Kulim untuk mendapatkan rawatan kecemasan.
“Siasatan awal mendapati, abang remaja perempuan terbabit naik berang apabila mengetahui adiknya melakukan hubungan seks, bagaimanapun remaja perempuan itu menyatakan dia tidak dipaksa atau diugut ketika melakukan hubungan seks dengan enam teman lelakinya.
“Ketika sampai di tempat kejadian, lebih 20 remaja berada di kawasan itu. Kita turut menahan dua lelaki berusia 18 dan 20 tahun,” katanya.
Ghuzlan berkata, kini seorang suspek telah memberikan lebih 10 nama rakan lain yang terlibat dalam pergaduhan itu.
“Remaja perempuan terlibat turut ditahan untuk memberi keterangan. Beberapa nama lelaki yang pernah melakukan hubungan seks dengannya juga direkodkan.
“Kes disiasat di bawah Seksyen 147 Kanun Keseksaan kerana merusuh dan polis akan menahan suspek terlibat dalam masa terdekat bagi membantu siasatan,” katanya.
Sementara itu, remaja perempuan terlibat berkata, dia mula melakukan hubungan seks rambang ketika berusia 15 tahun dan tabiat buruknya itu berlarutan sehingga hari ini.
Katanya, dia akan melakukan hubungan seks dengan teman lelaki sekurang-kurangnya seminggu sekali terutama pada hari Jumaat.
“Selalunya kami akan melakukannya pada waktu tengah malam. Apabila menjelang subuh, saya akan balik ke rumah. Dengan cara ini perbuatan saya itu tidak dapat di kesan oleh keluarga,” katanya.

Seram : Taman Neraka Di Thailand Yang Ngeri Dan Menggerunkan (9 Gambar)



Berhampiran Bangsaen Beach di Chonburi, terdapat sebuah kuil yang dikenali sebagai Wang Saen Suk (วัง แสนสุข) di mana mereka mempunyai taman menarik yang menunjukkan pengunjung dengan sangat jelasnya apa yang akan berlaku kepada mereka jika mereka berbuat dosa.Sebagai contoh, jika anda orang-orang yang dusta, lidah anda akan terjulur keluar dan jika anda mempunyai hubungan sulit dengan isteri orang lain, anda akan dipaksa untuk memanjat pokok yang berduri.Bayaran masuk ke taman neraka Wang Saen Suk ialah 20 Baht. Ada papan tanda dalam bahasa Thai dan English yang akan menerangkan setiap hukuman ini.






Artis Korea Tercantik



1. Park Min Young
  • Tanggal lahir : 04 Maret 1986
  • Lahir di : Seoul, Korea Selatan
  • Zodiac : Pisces
Park Min Young hot
Park Min Young cantik
2. Yoon Eun hye
  • Tanggal Lahir: 1984-Oct-03
  • Lahir di: Seoul, South Korea
  • Zodiak: Libra
artis korea tercantik yoon eun hye
Yoon Eun hye
3. Han Hyo Joo
  • Tanggal lahir : 22 Februari 1987
  • Lahir di : Cheongju, Korea Selatan
  • Zodiac : Pisces 
Han Hyo Joo hot
Han Hyo Joo
 4. Bae Suzy (Miss A)
  • Birthday   : october-10-1994
  • Zodiak      : Libra
  • National   : Korean
Bae Suzy (Miss A)
Bae Suzy (Miss A) hot
 5. Jun Ji Hyun
  • Tanggal lahir : 30 Oktober 1981
  • Lahir di : Seoul, Korea Selatan
  • Zodiac : Scorpio
Jun Ji Hyun
Jun Ji Hyun hot
 6. Han Ji min
  • Tanggal lahir : 05 November 1982
  • Lahir di : Seoul, Korea Selatan
  • Zodiac : Scorpio
Han Ji min
Han Ji min hot
 7. Kim So Eun
  • Tanggal lahir : 06 September 1989
  • Lahir di : Korea Selatan
  • Zodiac : Virgo
Kim So Eun
Kim So Eun hot
 8. Yoona SNSD
  • Tanggal lahir : 30 Mei 1990
  • Lahir di : Seoul, Korea Selatan
  • Zodiac : Gemini
Yoona SNSD
Yoona SNSD hot
 9. Ha Ji Won
  • Nama asli : Jeon Hae Rim
  • Tanggal lahir : 28 Juni 1978
  • Lahir di : Seoul, Korea Selatan
Ha Ji Won
Ha Ji Won hot
 10. Park Shin hye
  • Tanggal lahir : 18 Februari 1990
  • Lahir di : Paju, Gyeonggi, Korea Selatan
  • Zodiac : Aquarius
Park Shin hye
Park Shin hye hot
Wah cantik-cantik ya..Pilih yang mana ya..hehe. Tapi yang lagi baca ini juga cantik kok..Iya kamu..yang cewek bukan cowo!..hehe
Oke, sekian info Artis Korea Tercantik 2013 semoga bermnafaat ya.

gambar buah dada datuk sitinurhaliza diraba



Jiwa Kesedihan Melanda Siti Nurhaliza

Gempar! Buah Dada Dato Siti Nurhaliza DiRABA. Pengalaman Pahit ini sebenarnya sudah lama dirahsiakan oleh siti selepas berumah tangga kerana di kuathiri menjejaskan nama baik siti nurhaliza dan keluarga.

Bak kata pepatah " sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh jua ke tanah " hari ini barulah gambar buah dada siti nurhaliza di raba tersebar di internet!

Gambar sekarang Siti Nurhaliza sedang meluahkan perasannya kepada Suaminya Datuk K.


Sila lihat suspek dibawah










































Inilah suspek yang dicari seolah olah mangsa merelakannya

jom daftar rebat 200 telefon pintar


header-belia
Bermula pada 1 Januari 2013 (semalam), permohonan untuk mendapatkan rebate RM200 untuk permbelian telefon pintar berharga RM500 kebawah sudah boleh diisi. Sebelum mengisi borang permohonan, sila baca dahulu syarat-syarat yang dikenakan untuk mengetahui kelayakan dan keperluan korang untuk menerima rebate ini.
Syarat-syarat kelayakan permohonan Pakej Komunikasi Belia:
i. Warganegara Malaysia yang berumur di antara 21-30 tahun pada tarikh memohon;
ii. Pendapatan bulanan adalah RM3,000 dan ke bawah;
iii. Model telefon pintar 3G yang ditawarkan (Harga maksima RM500);
iv. Untuk langganan baru dan sedia ada pakej jalurlebar; dan
v. Satu telefon hanya untuk satu belia;

Gambar-Punca Flyover Runtuh Di Putrajaya 28.2.2013



Kejadian ini baru berlaku sebentar tadi (28 Feb 2013) di laluan Putrajaya Link selepas Plaza Tol Purajaya Lebuhraya Elite berhampiran Selangor Science Park 2. Runtuhan ini dikatakan berlaku kerana paip yang pecah. Pengguna dinasihatkan menggunakan laluan alternatif lain seperti melalui persimpangan Saujana Putra sebelum memasuki SKVE untuk ke Purajaya dan Cyberjaya.
Flyover Runtuh di Putrajaya  sumber
Untuk makluman semua, jambatan tu dibina dan diselenggara oleh PKNS, khabarnya ada berlaku pemendapan tanah.. dan PKNS terpaksa tutup laluan jambatan tu hasil dari perbincangan dengan pihak LLM. Sebelum jambatan tu runtuh, cable TNB yg supply kat kilang Q CELL tu dah hampir nak teputus disebabkan tanah kat area tu mendap lagi lepas repair..hari ni tiba-tiba jambatan tu betul-betul runtuh.Difahamkan juga  tempat itu memang bekas lombong,kebarangkalian pemendapan tanah boleh berlaku sumber

Jambatan Cyberjaya menghala ke Aman Putra yang bersempadan dengan Cyberjaya dan Putra Perdana runtuh kira-kira jam 2.30 petang tadi.

Balai Polis Dengkil mengesahkan terdapat laporan dibuat mengenai runtuhan itu sebentar tadi.

Katanya, jambatan berkenaan sudah lama ditutup untuk lalu lintas kenderaan lebih sebulan lal

Blogroll