Dikuasakan oleh Blogger.

Video Skill: Teppanyaki Chef @ Hibachi


Teringat semasa bekerja di sebuah restoran jepun 7 tahun lepas. Masa tu hamba baru sahaja menamatkan pengajian dalam bidang hotel dan katering.; Mula-mula masuk, memang hapah pun tak faham.  haha.. Yela, bahasa Jepun kot. 3 bulan masuk kerja, otak blank. Alhamdulillah masa tu chef-chef pun faham budak baru mahu belajar. hehe.. Last-last, dapat juga hamba menguasai masakan Jepun masa tu. Kalau yang sekarang ni tak tau la macam mana. haha.. Silap-silap pisau terbang ke dada.

Apapun kerja seorang teppanyaki chef @ hibashi memang best. Tapi, perlu diingat. Untuk menguasai skill pisau, fork dan spatula ni kena belajar dulu. Ianya boleh menjadi sangat bahaya. 


Gambar dan video ini adalah seorang warga Indonesia berketurunan Batak yang berhijrah ke US. Pada asalnya, beliau adalah seorang kelasi kapal, dan akhirnya bekerja dan menetap di New York sebagai seorang hibashi chef di sebuah restoran Jepun yang terkemuka di New York. Beliau ini sangat terkenal disebabkan kemahiran beliau sebagai hibachi chef sehingga mendapat nama jolokan Sinaga Jack Tamagucci.







0 ulasan:

Catat Ulasan

Blogroll