Dikuasakan oleh Blogger.

KANTOI BERCIUM DI KHALAYAK RAMAI




(Gambar Hiasan)

Assalamualaikum

Ahamdulilah dapat lagi acik menaip di blog acik nie, dan dapat lagi bernafas serta melihat keindahan alam ini. Semalam acik sambut birthday salah seorang classmate acik , kami pergi ke Subang parade untuk menonton wayang. Niat asal kami untuk nak tengok cerita Gi Joe,  dengar kata cerita itu sedang hot diperkatakan.

Sedang kami jalan jalan menuju ke subang parade , tiba tiba mata terarah kepada sepasang pasangan melayu ini. Ketika itu ada 2 orang perempuan sedang nak menaiki teksi dan 2 orang lelaki lagi sedang menunggu dia. Tiba tiba bila untuk ucapkan selamat tinggal , si lelaki dan perempuan itu bercium mulut ke mulut. Wow lama pulak tu dah macam drama hindustan, orang sekeliling hanya memerhati saje. Lelaki yang di cium itu melompat keriangan apabila di dicium.

Dan bila teksi nak bergerak, lelaki tu datang lagi ke perempuan tu dan cium lagi. Salah seorang kawan acik katakan mungkin mereka suami isteri. Tapi kalau di fikirkan suami isteri tak akanlah nak melakukan hal demikian di tempat terbuka ???

Fuhh acik memang dah bingit dah, masalahnye perempuan tu bertudung labuh. Dan lelaki terlihat sangat muda lagi, entahlah inilah generasi akhir ,buat pekara seperti ini di tempat umum dan tak fikir malu. Acik hanya dapat tegur dalam hati saje walaupon itu adalah selemah lemah iman, sebab kami pon hanya nampak dari jauh saje. 

Apa pon, acik dah fikir positive dah, puas nak mencari di mana positive dengan apa yang acik nampak nie...Tapi memang dah tak boleh nak positive sebab lelaki nampak seperti sekitar umur 17 tahun dengan seluar hijau seperti seluar sekolah. Entahlah supaya ALLAH berikan petunjuk kepada mereka.

Tapi cuma acik asyik terfikir yang wanita itu bertudung labuh mesti dia menjaga adabnya tapi itulah pemakaian tak melambangkan akhalak. Tak jangan salah kepada mereka yang bertudung labuh ini, bukan semua seperti ini, ramai lagi yang baik baik. Mungkin ini seorang yang saje yang tak betul yang lain isnyaALLAH

Niat acik bukanlah nak cari salah siapa, rasa diri ini baik., tidak sama sekali.Tapi fikirlah kita orang islam, jangan memalukan dan membina persepsi orang bukan islam terhadap kita melalui perangai seperti ini. Bertudung labuh tapi bercumbu di tempat awam, itu contoh yang baik ke ??

Fikir fikirlah , okeylah sampai di sini saje, acik pulak tak sempat nak snap gambar sebab tergamam dengan perlakuan anak muda nie, di luar batas bergaulan.okeylah mari kita muhasabah diri, moga pekara ini tidak terjadi kepada kita.


Read more: http://www.akupenghibur.com/2013/04/bertudung-bercumbu-di-tempat-terbuka.html#ixzz2PVKSp2cr

0 ulasan:

Catat Ulasan

Blogroll