Dikuasakan oleh Blogger.

Pencerobohan Lahad Datu:Isu Merebak Hingga Ke Semporna Dan Kunak.5 Anggota Polis Terbunuh! Read more: http://agendasemasa.com/isu-pencerobohan-lahad-datu-semporna#ixzz2MTzRKn70


isu pencerobohan lahad datu
Isu Semasa Lahad Datu : Ingatkan keadaan sudah mula terkawal, tetapi nampaknya isu pencerobohan Lahad Datu sudah semakin serius.
Kali ini, berlaku tembak-menembak di Kampung Sri Jaya Siminul, Semporna, Sabah kira-kira 7.30 malam kelmarin.Ikuti laporan akhbar di bawah.
isu tembak menembak sempornaKuala Lumpur: Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar mengesahkan ada pegawai dan anggota pasukan keselamatan terkorban dalam kejadian tembak menembak di Kampung Sri Jaya Siminul, Semporna, Sabah, jam 7.30 malam tadi.
Sehingga jam 12 tengah malam, beliau bagaimanapun masih belum dapat memberi butiran lanjut mengenai jumlah sebenar anggota pasukan keselamatan yang maut dan cedera kerana masih menunggu laporan penuh daripada ketua setiap pasukan ditugaskan.
“Saya mengesahkan ada kejadian tembak menembak yang berlaku di sekitar Semporna, hingga menyebabkan anggota kita terkorban.
“Kita minta penduduk di kawasan sekitar sentiasa berwaspada dan memaklumkan segera kepada polis sekiranya ada sebarang unsur yang mencurigakan,” katanya ketika dihubungi BH malam tadi.
Ismail berkata, pihak polis akan memaklumkan kejadian itu dalam masa terdekat sejurus menerima laporan penuh daripada komander setiap kawasan yang terbabit.
Dalam laman facebook rasmi Polis Diraja Malaysia (PDRM) pula, Ismail berkata, kejadian tembak menembak di Kampung Sri Jaya Siminul itu susulan pemeriksaan pihak polis ke atas sebuah premis di kampung berkenaan.
Beliau berkata, pemeriksaan itu bertujuan mengesahkan pembabitan pencerobohan di Lahad Datu.
“Setakat ini, polis belum dapat mengesahkan jumlah mereka terbabit dalam kejadian itu. Bagaimanapun dipercayai mereka yang terbabit tidak lebih 10 orang,” katanya.
Sungguh kecewa kami kerana isu pencerobohan ini masih belum dapat ditamatkan.Makin banyak anggota polis Malaysia yang terbunuh angkara pencerobohan ini.Bagi kami, ini sudah melampau.Kesultanan Sulu benar-benar membangkitkan kemarahan kami.
Kami amat mengharapkan agar pihak Angkatan Tentera Malaysia dan Polis Di-Raja Malaysia dapat menggembleng tenaga dalam menghapuskan pemberontak-pemberontak ini.Mereka-mereka ini perlu diajar cukup-cukup. Tidak perlu nak berunding-runding lagi.
Kami doakan keselamatan kesemua pihak berkuasa yang terlibat dalam isu pencerobohan Lahad Datu ini.bagi kami, anda semua ada WIRA NEGARA!


Read more: http://agendasemasa.com/isu-pencerobohan-lahad-datu-semporna#ixzz2MTzIObwa

0 ulasan:

Catat Ulasan

Blogroll